Gruppschema

Blogg

Kategori

Arkiv

Taggar

RSS
Därför ska du hålla koll på pulsen när du tränar
Pulsen ger många svar kring hur vi tränar egentligen. Kör du ett så hårt pass som du tror? Värmer du upp i så lugn takt som det känns? Genom att ha koll på din puls får du exakta svar på dessa frågor. Tidigare var det mest forskare och elit-idrottare som använde sig av puls-mätare, men nu har det nått den breda massan och genom vår moderna träningsanläggning öppnas ännu större möjligheter.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Pass | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (124)
5 bra anledningar för barn att träna kampsport
Barn som tränar kampsport använder hela kroppen och tränar motorik, kondition och styrka. Det gör också att träningen blir varierande och rolig
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Barn & ungdom | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (217)
04

Så kommer du igång med din träning

posted on
Så kommer du igång med din träning
Återigen är det ett nytt år vilket oftast brukar uppfattas som en nystart. En möjlighet att sätta nya vanor och hitta nya rutiner. Att träna och motionera är i mångas tankar. Antigen är man redan inne i en bra rutin eller så önskar man att man vore. Men hur gör man egentligen för att gå från tanke till handling? Vi ger dig några enkla tips som ökar sannolikheten för att du kommer igång med din träning.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Pass | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (454)
23

Må bättre med squats

posted on
Må bättre med squats
Som barn har vi alla suttit så, i en djup knäböjd position för att plocka upp något från golvet eller för att leka. Vi har troligtvis också ställt oss upp från rumpsittande med raka ben till att sätta fötterna i golvet och resa oss upp.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Pass | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (1287)
18

Att träna på arbetstid?

posted on
Att träna på arbetstid?
De senaste åren har frågor kring psykisk hälsa, arbetsmiljö och stressrelaterade sjukdomar varit ämnen som har diskuterats flitigt.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Pass | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (444)
Styrketräning är förvånansvärt bra!
Nya studier visar hur nyttigt styrketräningen egentligen är.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (774)
07

Glöm inte att träna när du är gravid

posted on
Glöm inte att träna när du är gravid
Att träna när man är gravid har många positiva effekter. Men det är viktigt att göra det på rätt sätt. Här listar vi vad du bör tänka på.
[Läs mer...]
Postad i: | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (704)
19

6 TIPS FÖR TRÄNING PÅ SEMESTERN

posted on
6 TIPS FÖR TRÄNING PÅ SEMESTERN
Med lite fantasi håller du igång även på semestern på ett bra sätt. Här ger vi sex tips för en lyckad semesterersättning.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (2358)
Endast var femte flicka får tillräckligt med motion
Nästan 80% av alla flickor i åldern 10-17 rör för lite på sig! Det visar en ny, färsk studie som Centrum för idrottsforskning presenterat.
[Läs mer...]
Postad i: Barn & ungdom | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (754)
Kombinera kondition och styrka för bästa resultat
En klassisk uppfattning är att man ska välja antingen kondition- eller styrketräning för att lyckas. Det är faktiskt inte helt sant. Med rätt träning och planering kan du faktiskt kombinera båda träningsformerna för att maximera din träning.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (679)
Page 1 of 13 FirstPrevious [1]2345 Last