Gruppschema

Blogg

Kategori

Arkiv

Taggar

09

Skapa rutin för din träning och lyckas

posted on

 

De flesta av oss tränar vissa perioder, men det svåra handlar ofta om att få in en rutin. I en stressig tillvaro är det lätt att dagarna springer iväg och man får inte till träningspassen så ofta som man skulle vilja. Genom att skapa rutiner ökar chanserna för att träningen verkligen blir av. Kroppen blir också fysiskt och mentalt förberedd när det väl är dags, och sannolikheten för att du känner motstånd minskar.

Hur skapar man då en rutin som får det att hända? Nedan följer 5 enkla tips:

- BOKA in din träning i kalendern med god marginal. Då blir den inte bortprioriterad för annat, eller blir ett stressmoment.

- Hitta träningskompisar i din omgivning, för gemensamma mål är lättare att motivera sig för. Annars har vi SMALL GROUP TRAINING eller PT.

- Sänk kraven! Om något skulle hända och du bara hinner med 20 min effektiv träning på gymmet, KÖR ÄNDÅ! Det viktiga är att du känner den positiva känsla över att du kommit dit och genomförde passat. Jag lovar att 5 min upphopp kan göra under för hjärtat! 

- Lyft perspektivet och tänk långsiktigt med din träning. Två pass i veckan kanske inte känns optimalt just nu, men vilken skillnad gör det under en livstid?

Viktigast av allt är att du hittar en modell som passar just dig och ditt liv. Att under ett år träna på gymmet en gång i veckan och jogga en gång i skogen, är mycket bättre än hårdköra under januari månad för att sedan låta gymkortet ligga och damma.  

Vi ses på gymmet!

Postad i: Träning | Taggar: pt, tips | Kommentarer (0) | Visningar: (4035)

Posta en kommentar