Gruppschema

Blogg

Kategori

Arkiv

Taggar

RSS
29

Fördelar med utomhusträning!

posted on
Fördelar med utomhusträning!
Nu börjar solen kika fram på sina ställen, vilket gör att de flesta av oss känner sig piggare och gladare. Om du tränat inomhus under vinterhalvåret så se till att flytta ut all din träning eller i alla fall delar av den utomhus.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (1661)
21

Proteinrika mellanmål att ta med sig

posted on
Proteinrika mellanmål att ta med sig
Oavsett vilken tid på dagen du tränar är det viktigt att du får i dig proteiner och kolhydrater så att du kan prestera ditt bästa på varje pass.
[Läs mer...]
Postad i: Mat & Kost | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (1730)
09

Gymträning för bättre löpning

posted on
Gymträning för bättre löpning
Det finns många bra övningar som kan göras inne på ett gym för att förbättra löpningen
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (1618)
02

Varför ska man träna med PT?

posted on
Varför ska man träna med PT?
Att träna med PT är inte bara för de redan frälsta. Tvärtom. En personlig tränare kan vara precis det du behöver om du känner att du skulle vilja börja träna, men inte riktigt vet hur, eller med vad.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (2229)
Förslag om nya råd om fysisk aktivitet för unga
Kanske har du som förälder funderat över när det är lämpligt att ditt barn att börja träna. Det du i första hand ska tänka på är att fysisk aktivitet i allmänhet är en naturlig del av barns utveckling.
[Läs mer...]
Postad i: Barn & ungdom | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (1663)
25

Ta del av yogans hälsoeffekter

posted on
Ta del av yogans hälsoeffekter
Att yoga är avslappnande kan nog de flesta hålla med om. Många vittnar om fördelar som att det löser upp muskelspänningar, motverkar stress och att det ger ökad rörlighet. Dessutom kan den som utövar yoga se fram emot en rad andra fördelar också.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (1632)
19

5 hälsofördelar med styrketräning

posted on
5 hälsofördelar med styrketräning
Oavsett ålder eller fysisk form är det aldrig för sent att börja styrketräna. Så länge du är frisk kan du börja utifrån dina egna förutsättningar och öka etappvis. Med enkla övningar kan du höja förbränningen, förbättra blodtrycket, stärka skelettet och minska värk i t.ex. leder.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (2746)
11

Storleken säger inte hela sanningen

posted on
Storleken säger inte hela sanningen
Hur din kropp ser ut fysiskt talar inte alltid om hur stark du är. En som har muskler med stor volym kan mycket väl vara svagare än en tyngdlyftare eftersom de tränar på olika sätt.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: styrketräning, forskning | Kommentarer (0) | Visningar: (1680)
18

Yoga, din bästa vän under klimakteriet

posted on
Yoga, din bästa vän under klimakteriet
Det är inte lätt att vara kvinna när klimakteriebesvären kommer krypande med allt vad det innebär med svettningar och stela leder. Men det finns hjälp att få! Yoga har nämligen visat sig ha lindrande effekter på många av de klimakteriebesvär som uppstår. En del kvinnor upplever till och med att besvären försvinner helt efter ett tag.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Pass | Taggar: Yoga, klimakteriet, Yoga mot klimakteriebesvär | Kommentarer (0) | Visningar: (2338)
01

Så bränner du fett

posted on
Så bränner du fett
Det finns många uppfattningar när det gäller träning och fettförbränning, ett ämne som gett upphov till en del förvirring. Vad är rätt och vad är fel? Är det kort och intensivt, eller lågintensivt men länge som är bäst? Sanningen är att det inte finns något rätt eller fel, allt beror nämligen på vad du vill uppnå och hur fort du vill nå målet.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Mat & Kost | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (2286)
Page 4 of 14 First 23[4]56 Last