Gruppschema

Blogg

Kategori

Arkiv

Taggar

RSS
05

Många fördelar för barn att röra mer på sig

posted on
Många fördelar för barn att röra mer på sig
För några veckor sen skrev vi om hur viktigt det är för barns fysiska utveckling att röra på sig dagligen. Idag lägger vi till ytterligare en dimension. Det har nämligen kommit ännu en studie, denna gång från Singapore, som visar att antalet barn med närsynthet ökat markant. Orsaken är alldeles för mycket skärmtid och för lite utevistelse.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Barn & ungdom | Taggar: Höstlov, träning barn & ungdom | Kommentarer (0) | Visningar: (1836)
Effektivisera din dag genom att träna på morgonen eller lunchen
Räcker tiden inte till för träning på eftermiddagarna? Vi på HTA vet att det ibland kan vara svårt att få livspusslet att gå ihop och erbjuder därför både morgon- och lunchpass flera gånger i veckan.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Pass | Taggar: morgonträning | Kommentarer (0) | Visningar: (2900)
01

Låt barnen röra på sig!

posted on
Låt barnen röra på sig!
Händer det ibland att du upplever dina barn som stimmiga och rastlösa? Hur du än gör för att lugna ner dem och försöka sysselsätta dem med stillasittande aktiviteter går du bet.
[Läs mer...]
Postad i: | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (3315)
01

4 träningsmyter som vi reder ut

posted on
4 träningsmyter som vi reder ut
Så länge det är inom ramen för det hälsosamma så skadar det inte att testa olika varianter av träning och se hur det fungerar för dig själv då det är det enda man kan utgå ifrån. Men tänk på att det sällan finns några verkliga genvägar. Här nedan ska vi reda ut några av de vanligaste myterna om träning och ge vårt perspektiv på dem.
[Läs mer...]
Postad i: | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (3342)
Kom igång med 15 min yoga på morgonen
Morgonyoga är utmärkt för dig som börjar känna dig lite morgonstel när du vaknar och vill ha en mjuk start på dagen.
[Läs mer...]
Postad i: | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (3922)
01

Sitt på huk 30 sek om dagen

posted on
Huksittande är en av människans ursprungspositioner och därför är djupa knäböjar är ett viktigt rörelsemönster som du kommer att förlora om du inte utför det regelbundet.
[Läs mer...]
Postad i: | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (4281)
13

Så lyckas du med din sommarträning!

posted on
Så lyckas du med din sommarträning!
Att njuta av semestern ska man, men vi är övertygade om att man mår ännu bättre om man även fortsätter att hålla igång med träningen. Här kommer sex tips för hur du håller igång även under årets ”fria” månader när det finns mycket annat som lockar med uppmärksamhet.
[Läs mer...]
Postad i: Träning, Mat & Kost | Taggar: träning, sommar | Kommentarer (0) | Visningar: (3389)
29

Underhudsfett och magrutor

posted on
Underhudsfett och magrutor
Sanningen är att alla har ett sexpack, men få lyckas få fram det. Hur mycket underhudsfett vi har på vår kropp är delvis genetiskt betingat, men hur vi lever spelar också stor roll. Många inser inte matens betydelse för hur din kropp svara på styrketräning.
[Läs mer...]
Postad i: Mat & Kost | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (3739)
04

Varför du ska satsa på Yoga

posted on
Varför du ska satsa på Yoga
Yoga är helt enkelt en fantastisk träningsform! Oavsett om du använder det som komplement till övrig träning eller som full aktivitet för att hålla igång kroppen bidrar yoga med många positiva effekter.
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: yoga | Kommentarer (0) | Visningar: (3692)
Lyckas med dina träningsmål mellan påsk och midsommar
När du är tillbaka på jobbet tisdagen 29 mars är det exakt 87 dagar kvar till midsommar. God tid för att lyckas med din träning!
[Läs mer...]
Postad i: Träning | Taggar: | Kommentarer (0) | Visningar: (3623)
Page 5 of 14 First 34[5]67 Last