Klassbeskrivning

Gruppträning - passbeskrivning

Våra olika pass:

BODYPUMP™ Renodlat styrketräningspass där du tränar alla de stora muskelgrupperna till peppande musik. Du använder en skivstång och individuellt anpassade vikter. Enkelt och effektivt.

BODYBALANCE® Pass med inspiration från Yoga, Tai chi och Pilates. Du tränar balans, styrka, rörlighet och avspänning. Koncentration och närvaro för kropp och själ. Ett pass för alla.

BODYATTACK® En intensiv sportinspirerad konditionsklass med enkel koreografi. Du tränar styrka, kondition och uthållighet i intervaller med aktiv återhämtning. Hög puls och peppande musik.

ZUMBA FITNESS® Ett intensivt och roligt pass som dessutom är enkelt att lära sig. Till glödheta latinska rytmer – cumbia, salsa, samba och merengue – förbränner vi kalorier och dansar oss till en bättre kondition. Människor i alla åldrar faller för den smittande musiken. Kom hit, svettas och bli på gott humör!

CX WORX® Det perfekta passet för dig som snabbt och effektivt vill få vältränade mag- och ryggmuskler. Gör dig stark och välmående. Fokus på dynamisk träning för mage, rumpa och rygg. Kan med fördel kombineras med konditionspass.

SPINNING Effektiv konditionsträning på två hjul där du själv bestämmer belastningen. Instruktören inspirerar med en variation av stående och sittande positioner, backträning och intervaller - allt till drivande och härlig musik. OBS: boka plats innan.

RPM® Stentuff cykelträning inomhus där den kraftfulla musiken ger välbehövlig draghjälp. En teamcoach leder gruppen över hisnande backar, väldiga bergsmassiv och längs fartfyllda raksträckor. Supereffektiv intervallträning som tvingar fram atleten inom dig. OBS: boka plats innan.

TABATA Tabata-intervaller är ett utmärkt sätt att träna om du vill komma snabbt i form på ett effektivt sätt. Tabata är en form av H.I.T. (High Intensity Training) och kommer från den japanska forskaren Dr. Izumi Tabata. Tabata-intervaller kan ge goda fysiska resultat på minimalt med tid!

YOGA Utveckla din inre och yttre balans. Ett pass där vi tränar statisk och dynamisk styrka, balans och rörlighet. Ett mentalt avkopplande, men samtidigt fysiskt välgörande pass. Utgår från Ashtangayogans serier.

SOMA MOVE® är holistisk fysträning som är atletisk men ändå mjuk. Du arbetar bara med kroppen som motstånd och med underlaget som ditt redskap. Hela passet är ett oavbrutet flöde av olika rörelsemönster där du både tränar styrka, kondition, rörlighet, stabilitet och balans.

MAMMA-BABY Ett effektivt och skonsamt sätt att träna upp styrka och bålstabilitet efter graviditeten. Vikterna i styrkedelen är individuellt anpassade. Efter en lättare pulshöjning avslutas passet med en lugnare del, där fokus ligger på smidighet, avspänning och inre harmoni. För nyblivna mammor och barn mellan 2-12 månader.

GYMPA Lätt kondition tränas med mycket rörelseglädje. Med enkla steg och rörelser förbättras smidighet, rörlighet, styrka, balans och hållning till lustfylld härlig musik och effektiva övningar för mage och rygg. Passet avslutas med skön stretch.

"Styrkan ligger i mångfalden av olika klasser, här är något för varje person, allt från riktigt tuffa klasser som Body Pump till Yoga"